Моля, изберете продукт
Инверсна лежанка Ембер Инверсна лежанка Ембер
350.00 лв.
Поръчка на инверсна лежанка Тийтър EP 950 Инверсна лежанка Тийтър
949.00 лв.

Упражнения за дискова херния на шийни прешлени

За дискова херния обикновено се сещаме, едва когато започнем да усещаме болки и схващания в областта на врата, гърба, раменете. А когато болката стане силна и постоянна, тогава започваме да търсим лекари и начини, които да ни помогнат да се справим.

Какво представлява дисковата херния?

Дискова херния и болки в гърба | Lejanki.bg

Дисковата херния е заболяване, което засяга гръбначния стълб. При претоварване на междупрешленния диск, по хрущялния му пръстен могат да се появят пукнатини, през които меката желеобразна маса на диска да излезе и да навлезе в гръбначномозъчния канал, причинявайки дразнения на нервните окончания и предизвиквайки болка и затруднено движение.

Болката, която причинява дисковата херния на шийните прешлени е внезапна и остра и най-често се проявява едностранно в областта на рамото или шията.

Ако не бъде лекувано, заболяването може да причини редица допълнителни здравословни проблеми като обездвижване, парализа, нарушения в кръвоснабдяването на жизненоважни области на мозъка, промени в диаметъра и еластичността на артериите и други.

Какви са методите за неоперативно лечение?

Първото, което трябва да направите, ако изпитвате подобни болки в областта на раменете или шията е да потърсите квалифицирана лекарска помощ. Консултацията с невролог е наложителна, за да сте сигурни, че диагнозата ви е поставена правилно и ви е назначено адекватно лечение.

Ако състоянието ви не е преминало в критичната фаза, в която единствения ви изход да е оперативна намеса, то тогава имате няколко варианта да облекчите състоянието си:

*терапевтичен масаж;

*активна почивка и спокойствие;

*физиотерапия;

*хидротерапия;

*приемане на аналгетични агенти;

*комплексни лечебни упражнения (на които ще се спрем малко по-детайлно).

Какво трябва да знаете, преди да преминете към лечебната физкултура и упражнения?

Борбата с дископатията на шийни прешлени е комплексна и се води на няколко фронта, но ако заболяването е в ранна фаза, най-често специалистите препоръчват приемането на подходящи аналгетици и раздвижване с помощта на упражнения.

Подготовка за женски упражнения | Lejanki.bg

Популярни упражнения за дискова херния на шийни прешлени

Важно! Правете упражненията единствено след консултация с невролог, ако нямате отоци или не изпитвате силна и остра болка!

# Легнете на пода с изпънати и събрани крака. Разтворете ръцете настрани, до ширината на раменете. Поемете дълбоко въздух и издишайте бавно, като наведете главата си колкото можете повече към гърдите. Издишайте и върнете главата си в първоначална позиция. Повторете упражнението 10 – 12 пъти. Правете го бавно и внимателно и ако почувствате болка преустановете упражнението.

# Легнете на една страна със свити към гърдите крака и изпънати ръце напред. Поемете си дълбоко въздух и издишайте бавно, като повдигате главата си от пода и я накланяте към рамото. Повторете упражнението 10 – 12 пъти. Легнете на другата страна и повторете отново.

# Седнете с кръстосани крака на пода. Торсът да е изправен, краката да са подвити „по турски”. Поемете дълбоко въздух и наклонете главата си първо наляво, после надясно, нагоре и надолу. Повторете 10 – 15 пъти.

# Седнете на пода, изправете гърба и кръстосайте крака „по турски”. Без да завъртате глава погледнете наляво, после надясно няколко пъти. Без да сменяте позицията си, поставете едната си ръка на главата и се опитайте да ѝ окажете лек натиск, и едновременно с това, с главата се опитайте да противодействате. Не натискайте силно, изпълнявайте това упражнение много внимателно и ако почувствате болка веднага спрете.

# Застанете в седнало положение (на пода или на стол) с изправена стойка. Завъртете главата си наляво-надясно, нагоре-надолу бавно и внимателно. Повторете няколко пъти упражнението.

# Изправете се и застанете прави, със събрани крака и отпуснати ръце край тялото. Внимателно пренесете тежестта на тялото си напред към пода. В тази позиция поемете дълбоко въздух и издишайте бавно, докато се връщате в първоначална позиция. Направете упражнението няколко пъти и разпуснете.

# Застенете отново прави и наклонете тялото си леко към пода. Наведете глава, колкото можете повече към гърдите, а ръцете се опитайте да ги изнесете колкото можете зад гърба. Повторете 8 – 10 пъти.

# Седнете на пода или на стол, изправете торса и отпуснете ръцете и раменете. Дръпнете раменете си напред колкото можете, след това бавно ги опънете назад. Повторете няколко пъти.

# Седнете на стол и поставете ръцете си с дланите надолу към бедрата. Завъртете раменните стави напред-назад. Това упражнение подобрява кръвообращението в областта на шията. Възстановява мобилността на раменната става.

# Седнете на стол и отново поставете ръцете си с дланите към бедрата. Вдишайте и издишайте няколко пъти. Вдигнете ръцете си до нивото на раменете и задръжте няколко секунди. Повдигнете ръцете и се опитайте да съберете длани над главата. Задръжте няколко секунди и направете упражнението в обратния ред, докато ръцете ви не застанат в първоначална позиция (с дланите върху бедрата).

# Застанете на четири крака, вдигнете глава и гледайте право напред. Спуснете бавно главата си надолу, докато усетите лек натиск в областта на гръбначния стълб. Останете в това положение колкото ви е възможно (от няколко секунди до няколко минути). Това упражнение помага за възвръщане на гъвкавостта и облекчаване на гръбначния стълб.

# Упражнения на шведска стена или лост. Ако имате наблизо спортен център или сте се снабдили с шведска стена у дома, „висенето” на стената също е от голяма полза при дископатията на шийните прешлени. Не се изискват никакви усилия, просто открийте най-близката до вас шведска стена или лост и си повисете малко. Висенето помага, тъй като гърбът се отпуска, прешлените се раздалечават, освобождавайки прещипаните нерви, а това облекчава болките в гърба.

Йога упражнения против болки в гърба | Lejanki.bg

Упражненията са доказано един от най-ефективните методи за лечение и облекчаване на болките във врата, гърба и рамената. Те обаче имат пълен ефект, ако се изпълняват редовно и в комбинация с назначеното от специалист лечение.

Лечебната физкултура за дискова херния на шийни прешлени дава осезаем резултат още след първата седмица, а ако се прави редовно не само облекчава болката, но и предотвратява появата ѝ в бъдеще.

Разбира се, ако заболяването е достигнало критична фаза, лечебната физкултура няма да може да помогне напълно, но все пак може да подобри състоянието ви и да избегнете оперативната намеса.

Какви резултати можете да очаквате от физическите упражнения, ако страдате от дискова херния на шийните прешлени?

    1. Възстановяване на нормалната циркулация на кръв до гръбначния стълб, мускулните и нервни тъкани;
    2. Намаляване на болките в проблемните области;
    3. Намаляване или пълно елиминиране на придружаващи дисковата херния симптоми като главоболие, шум в ушите, „мравучкане”, болки и изтръпване на ръцете;
    4. Нормализиране на мускулния тонус;
    5. Пълно или частично възстановяване на движенията на ръцете;
  • Предотвратяване прогресията на заболяването.

Основни препоръки, преди да започнете упражненията

Ако имате възможност, е препоръчително да започнете упражненията под ръководството на опитен инструктор, който ще ви даде правилните насоки и ще ви наблюдава.

Ако решите да започнете упражненията у дома, преди това трябва да се консултирате с невролог. Консултацията е наложителна, за да сте наясно както със състоянието си, така и с упражненията, които са подходящи за вас.

Най-добре е изпълнявате упражненията сутрин, с бавни движения и без да се натоварвате. Разбира се, няма точен час и вие можете да си изберете друго време, в което да изпълнявате комплексите упражнения – важното е да не ги правите веднага след хранене или преди лягане. Ако усетите болка, спрете и се консултирайте веднага с лекуващия ви лекар.

Не се пресилвайте и не надвишавайте средния брой повторения на едно упражнение, който е 10-12 пъти. Избягвайте скоковете, упражненията с тежести, както и упражненията с усукване.

Важно! Неправилно подбраните упражнения могат да влошат състоянието ви, вместо да го подобрят!

Lejanki.bg